ההבדל בין שותף בחשבון הבנק לממונה באמצעות ייפוי כוח מתמשך

הרפורמה בתחום האפוטרופסות הביאה את בשורת ייפוי כוח מתמשך כתחליף למינוי אפוטרופוס.

על היתרונות הרבים שבהליך זה לעומת הליך האפוטרופסות ניתן לקרוא בהרחבה במאמרים ("בין ממון למהות – אילו עניינים ניתן להסדיר בייפוי כוח מתמשך" ו- "למה אתם צריכים לחתום על ייפוי כוח מתמשך") שבאתר.

באמצעות ייפוי כוח מתמשך ניתן להסדיר מגוון רחב של נושאים, אך שאלה מרכזית אחת שבה ועולה בקרב המתעניינים בעריכתו וברפורמה החדשה –

מהו ההבדל בין הוספת מוטב בחשבון הבנק לבין מתן ייפוי כוח מתמשך לצורך ביצוע פעולות בחשבון הבנק.

בטרם נכנסה הרפורמה לתוקפה, הנוהג הרווח היה צירופו של מוטב נוסף לחשבון הבנק הקיים. במרבית המקרים המדובר בבן משפחה אשר הוכנס כשותף בחשבון הבנק של ההורים או בחשבונו של אחד מהם. גם אם נראה כי מדובר בהחלטה טכנית הנוגעת לשאלה מי מבין בני המשפחה יטפל בכל ההתנהלות הכספית בשארית חייו של בעל החשבון, הרי שלעצם הצירוף כשותף בחשבון ישנן השלכות משפטיות נרחבות.

אין במידע שנמסר במדריך/כתבה/ מאמר המפורסם באמצעות חסון גל – עורכי דין, אשר ניתן כשירות וולונטרי לציבור, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד בעל מומחיות, ניסיון ו/או ידע בתחום המשפטי הרלוונטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר כי כל פעולה שתעשה על פי המידע הנאמר ו/או המוצג הינה על אחריות הגולש/המשתמש באתר בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הגולש/המשתמש וחסון גל עורכי דין ו/או מי מטעמם בין במישרין ובין בעקיפין וחסון גל עורכי דין ו/או מי מטעמם, אינם אחראים בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המוצג ו/או הנאמר באתר.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

מאמרים נוספים
ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כח מתמשך הוא לב ליבה של הרפורמה בדיני האפוטרופסות, המאפשרת לאדם להסדיר את ענייניו האישיים כאשר כשירותו מלאה ומייתר את הצורך בהזדקקות

קרא עוד >>
המלצות

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם