המוכר, העדכני והמהפכני: שלושה מסמכים חשובים לגיל השלישי

מי מאתנו לא דמיין איך תיראה הפנסיה שלו? זמן לתחביבים, למנוחה ולבילוי עם המשפחה. בשביל שכל אלה יתאפשרו על הצד הטוב ביותר חשוב להגיע מוכנים וערוכים עם שלושה מסמכים חשובים שיבטיחו שרצונותיכם יישמרו בכל תרחיש, והם צוואה, הסכם ממון וייפוי כוח מתמשך. אם אתם, או מי מהקרובים אליכם בני הגיל השלישי, זה המדריך עבורכם.

מאת: עו"ד גל חסון ראש מחלקת ירושה ועיזבון במשרד חסון גל  – עורכי דין

המוכר – צוואה

כשמדברים על תכנון הגיל השלישי, מיד חושבים על עריכת צוואה, ואכן זהו המסמך השכיח והמוכר ביותר מבין שלושת המסמכים מושא מדריך זה. למרות החשיבות הרבה שבהותרת צוואה, רבים סבורים כי ניתן לוותר עליה. התוצאה היא לא פעם, סכסוכים בין היורשים אשר היו יכולים להימנע ע"י השארת צוואה ברורה ועדכנית, אשר עומדת בכלל הכללים והקריטריונים המשפטיים.

המשפט "אצלנו במשפחה זה לא יקרה" כבר הוכח כטעות נפוצה אשר ניתן להימנע ממנה.

בחוק קיימים 4 סוגים שונים של צוואות, ומפורטות בו התניות רבות שניתן להכניס בכל אחת ואחת מהן על מנת להתאימה לצרכים ולרצונות האישיים שלכם. עריכת צוואה תוך שימוש בכלים הנכונים אשר החוק מאפשר תעזור לכם להכניס לצוואתכם מנגנונים שיגנו עליכם ועל רכושכם באופן שגם לאחר לכתכם רצונותיכם יישמרו ויבוצעו בהתאם לכוונתכם ואף במקרים מסוימים יגרמו למעוניינים להתנגד לצוואתכם לחשוב פעמיים בטרם כך.

יש לציין, כי צוואות שאינן ברורות הן פתח להגשת התנגדויות בידי מי שרואים עצמם מקופחים או שאינם רואים עין בעין את הדרך בה בחרתם לחלק את עיזבונם. ולכן פירוט רצונותיכם בצורה בהירה שהינה משתמעת לשני פנים תוך הקפדה על מילוי התנאים ההכרחיים הקבועים בחוק לעריכת צוואה תקינה יביא לקיומה של הצוואה כלשונה וככתבה תוך הגשמת רצון המצווה.

אין במידע שנמסר במדריך/כתבה/ מאמר המפורסם באמצעות חסון גל – עורכי דין, אשר ניתן כשירות וולונטרי לציבור, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד בעל מומחיות, ניסיון ו/או ידע בתחום המשפטי הרלוונטי ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר כי כל פעולה שתעשה על פי המידע הנאמר ו/או המוצג הינה על אחריות הגולש/המשתמש באתר בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הגולש/המשתמש וחסון גל עורכי דין ו/או מי מטעמם בין במישרין ובין בעקיפין וחסון גל עורכי דין ו/או מי מטעמם, אינם אחראים בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המוצג ו/או הנאמר באתר.

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים

מאמרים נוספים
הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון

חלוקת עיזבון בין יורשים לא תעשה טרם שימוש בכלל מפתח אותו עלינו לזכור: לא מחלקים לפני שבודקים! חוק הירושה קובע, כי הוראות החלוקה

קרא עוד >>
צו ירושה

צו ירושה

צו ירושה הוא צו משפטי שניתן לאחר פטירתו של אדם, אשר מטרתו להצהיר אודות יורשיו של אדם במקרה בו אדם נפטר ולא הותיר

קרא עוד >>
המלצות

לייעוץ ראשוני מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם